Ana içeriğe atla
Covid-19 virüsünü bir de çalışan insanlardan dinledim.
Saadet B. (32) kurumsal bir firmada üst düzey çalışanı
1)Ölümcül olmasıyla bilinen covid-19 virüsü için ne gibi kişisel önlemler aldınız?
-Sosyal mesafeyi koruyorum,  sık sık ellerimi yıkıyorum,zorunlu olmadıkça iş dışında dışarı çıkmıyorum, iş yerinde de dahil dışardan yemek yemiyorum, eve gelince marketten aldığım paketli ürünlerìn paketlerini silerek dolaba yerleştiririm, dışarda giydiğim kıyafetlerimi günlük olarak değiştirirm, bulunduğum ortamı havalandırırım ve ellerimi yüzüme sürmem.
2)Çevrenizde test sonucu pozitif çıkan biri var mı ve siz test yaptırdınız mı?
-Çevremde test sonucu pozitif çıkan yok, bende test yaptırmadım.
3)Çalıştığınız iş yeri ne gibi önlemler aldı ya da aldı mı?
-Çalıştığım ortam insanlarla teması yüksek olduğu için içerideki müşterinin işlemì bitince sıradaki işlemì alarak ve sadece acil işlemleri yaparak ortamdaki kalabalığı ve insan temasını azalttık, dezenfektan acil durumlar içinde maske ve eldiven tedarik edildi, her hafta 1 kişi çalışmak kaydı ile vardiyalı çalışma sistemine geçildi, sosyal mesafeyi korumak için masalarımıza pleksi koruyucu yapıldı, iş yeri dezenfekte edildi ve saat başı masalarımız ,sık kullandığımız eşyalarımız kalem vs. dezenfektanla temizlenmektedir.
4)Haberleri ve sosyal medyada yapılan açıklamaları yeterli buluyor musunuz?
- Virüs üzerine o kadar çok program vs yapılmaktaki yeterli buluyorum fakat insanlara doğru rakamlar verilmediğini rakamların daha fazla olduğunu düşünüyorum yeterince kurallara uyulmadığı için.
5)Yakın zamanda siz ya da yakın çevrenizden birileri yurt dışı seyahati gerçekleştirdi mi?
- 1 ay önce Hollanda ve Paris seyahatim oldu, fakat 1 ay geçti ve bizde belirti olmadı. Yakın arkadaşımın Hindistan seyahati oldu. Kendini 14 gün kimse ile temas etmemek için evinde izole ediyor.
6) 65 yaş üstüne uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması sizce herkese uygulanmalı mı?
-Sokağa çıkma yasağı bence herkese uygulanmalı çünkü insanlar henüz virüsün ciddiyetinde değil fakat ekonomi açısından zor günler bizi bekliyor.
7)Okulu tatil olan çocuğunuza kim bakıyor ya da iş yeri bunun için size imkan sağlıyor mu?
- Çocuğuma babannesi bakıyor, iş yerim çocuk için ayrı bir imkan sağlamadı. Dediğim gibi vardiyalı sistem de diğer arkadaşlarım çalışırken ben 15 gün  evde olacağımdan bu sürede çocuğum benle olacak fakat sonra tekrar işe gitmek zorundayım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KARANTİNA ZAMANLARINDA İMDADINIZA YETİŞEKEK SÜRÜKLEYİCİ DİZİLER    Merhabalar bu kasvetli evde geçirdiğimiz günler için kendi zevkinize göre seçebileceğiniz önerilerim olacak    DİZİLER 1)Toy boy =İlk başlarda ben ne izliyorum dedirten ama bir iki bölüm izleyince bırakamayacağınız yeni sayılabilecek netflix dizisi konusu ise erkek striptizciler, sevgilisinin kocasını öldürmekten yargılanan bir striptizcinin davayı çözüme kavuşturma hikayesini konu alan İspanyol dizisi. 2)Victoria=kendisi tarihi bir dizi. Bir sabah yatağından Büyük Birtanya'nın yeni kraliçesi olarak uyanan 18 yaşındaki Victoria'nın, aşk, ihtiras, ihanet ve politik oyunlarla çevrelenen hikayesi, etkileyici bir görsellikle anlatılıyor. 3)I am not okey with this=Gergin bir tip olan Syd, filizlenen süper güçlerini kontrol etmeye çalışırken lisenin tuhaflıkları, aile draması ve en yakın dostuna duyduğu karşılıksız aşkla uğraşmasını ele alıyor 4)Legion= anlaması zor bir dizi. Şizofreni bir adamın hik